Wycieczka do manufaktury czekolady „Beskid Chocolate” w Węgierskiej Górce

We wtorek 23 maja br., 26-osobowa grupa uczniów naszej szkoły pod opieką Pań : Dorotki, Agnieszki, Anny, Magdaleny, Justynki, Ilonki i Pana Marcina wyruszyła na wycieczkę do „Beskid Chocolate” w Węgierskiej Górce.

Zdjęcie pamiątkowe przed dworcem PKP w Żywcu.
Warsztaty - tworzenie czekolady w „Beskid Chocolate” w Węgierskiej Górce

Dzień zapowiadał się pięknie, dlatego już o 8.00 rano, komunikacją miejską pojechaliśmy na dworzec kolejowy w Żywcu. Podróż pociągiem do stacji Węgierska Górka była okazją do  podziwiania niezwykłej przyrody i panoramy naszych, pięknych Beskidów. Zielonym deptakiem w Węgierskiej Górce dotarliśmy się do Manufaktury Czekolady. W manufakturze czekolady, zostaliśmy bardzo miło powitani przez przewodniczkę , a zarazem zaproszeni na prawdziwą ucztę smaków czyli czekoladowe warsztaty. Już na wstępie zajęć mogliśmy obserwować proces nalewania płynnej czekolady do form silikonowych. Byliśmy pod ogromnym wrażeniem precyzji i niezwykłych umiejętności cukiernika. Następnie każdy z uczestników udekorował swoją płynną tabliczkę czekolady owocami liofilizowanymi: malinami, truskawkami, morelami, bakaliami oraz orzechami, rodzynkami i kolorowymi piankami marshmallow. W międzyczasie, kiedy nasze czekolady zastygały, zgodnie z własną inwencją twórczą dekorowaliśmy tekturowe opakowania na czekoladę. To było dla nas nie lada wyzwanie. Mieliśmy też okazję degustować płynną czekoladę do picia. Po prostu uczta dla podniebienia… Kolejnym punktem wizyty w Beskid Chocolate było zwiedzanie fabryki. Warto nadmienić, iż manufaktura produkuje czekoladę rzemieślniczą od ziarna do tabliczki z aromatycznych odmian ziaren kakaowca. Degustacja prażonych ziaren kakaowca okazała się być bardzo gorzkawaza to 3 podstawowe typy czekolad: gorzka, mleczna i biała zrekompensowały nam smak goryczy. Był też czas na zapoznanie się z pracą cukierników, pracujących w manufakturze oraz zakupy w słodkim sklepie manufaktury czekolady. Na koniec naszej wizyty w fabryce czekolady, każdy z uczestników warsztatów otrzymał Dyplom Chocolatiera oraz własnoręcznie wykonaną czekoladę. Busami szkolnymi i autobusem PKS zmęczeni, ale bardzo szczęśliwi wróciliśmy do szkoły. To był naprawdę słodko-czekoladowy dzień, pełen wrażeń i niezapomnianych emocji.  I LIKE CHOCOLATE!

Zapraszamy do galerii.

Zapraszamy do obejrzenia filmu.

Informacje kontaktowe

Specjalny Ośrodek
Szkolno-Wychowawczy

34-300 Żywiec
ul. Kopernika 77

tel: 33 861-32-71
e-mail: sekretariat@sosw.zywiec.pl

Dostępność cyfrowa

Staramy się aby strona spełniała wymagania ustawy o dostępności cyfrowej stron i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Jeśli znajdziesz jakieś uchybienia powiadom nas o tym.